شناسهٔ خبر: 179997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲ کیلومتر روشنایی به محور اراک - بروجرد اضافه شد

روشنایی اراک رئیس اداره نگهداری ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: دو کیلومتر روشنایی به سیستم روشنایی طولی محور اراک - بروجرد افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد شیخی رئیس اداره نگهداری ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش سطح ایمنی در محور اراک - بروجرد خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، دو کیلومتر روشنایی به سیستم روشنایی طولی محور اراک - بروجرد محدوده پل سفید افزوده شد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد افزود: این محور در حوزه استان مرکزی ۶۵ کیلومتر امتداد دارد که در حال حاضر مجهز به ۵۷ کیلومتر روشنایی طولی است.

به گفته شیخی محدوده پل سفید در محور اراک - بروجرد یکی از نقاط کوهستانی، برفگیر و مه خیز بوده و ورودی استان مرکزی از سمت استان لرستان بشمار می‌رود که مسلماً با این اقدام بخصوص در فصل زمستان موجب تسهیل در تردد ایمن کاربران جاده‌ای خواهد شد.

وی یادآور شد: طی یک ماه اخیر، علاوه بر این طرح، شش کیلومتر روشنایی طولی نیز در محور تفرش - دستجرد محدوده گردنه عبدل‌آباد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.